dimarts, 2 de juny del 2009

Muntanya russa a Port Aventura

L'Stampida és una doble muntanya russa de fusta Sit-Down situades al parc Temàtic PortAventura a Salou, Catalunya.

RECORREGUT:

Els dos trens surten exactament al mateix temps, i comencen la pujada, quan arriben a dalt hi ha una petita corba a la dreta i comença la gran baixada que portarà els dos trens per un recorregut molt ràpid i divertit. Els dos trens van paral·lels fins que arriben al túnel, on se separen per arribar a un encreuament frontal entre els dos trens, aquest és un dels punts més divertits de la muntanya russa. Després els dos trens es tornen a ajuntar i segueixen paral·lels fins arribar al final del recorregut, on se sabrà que ha sigut el guanyador.

TEMATITZACIÓ:

La cua que serpenteja pel recorregut de l'atracció, i en el que et trobaràs amb restes abandonades de carretes i estris dels primers colons de Penitence. L'edifici de l'estació és totalment de fusta i està elevat uns metres de la terra.

ARQUITECTURA:

Estructura de Fusta: l'atracció Stampida és un bon exemple d'estructura de fusta. L'atracció al llarg del recorregut de les seves vies, està construïda per successius plànols de suport (pòrtics) format per 2 pilars i bigues travessades en horitzontal i fustes de reforç en diagonal. Els pilars en una estructura transmeten les càrregues verticals (pesos dels elements que estan sobre ells: plataforma i vies sobre aquesta, així com el tren al circular) cap als fonaments. Al seu torn, aquests plànols (pòrtics) de pilars per aconseguir estabilitat (evitar el tomb, esforços tallants i un altre tipus d'accions) estan travats uns a altres, per taulons en horitzontal i diagonal. D'aquesta forma la muntanya russa forma un tot, una carcassa contínua, resistent i estable. L'edifici que actua com a cues i estació segueix el mateix esquema estructural: grans pòrtics formats per pilars i bigues que formen un edifici cobert.
La via d'Stampida: Els rails estan fets de llistons de fusta, folrada en la seva part superior per una làmina d'acer, com a base del rodament de les rodes del tren.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada